zondag 25 november 2007

Update zondag 25 november 2007

Bij deze waxine houder is de voorkant samen gesmolten en de achterkant geregen. Doordat je de achterkant rijgt, rekt deze enigsins mee. Hierdoor kun je hem om een glas heen schuiven en heb je een erg mooi effect. Ik heb een foto met een brandende kaars en eentje in gewoon daglicht gemaakt zodat het verschil duidelijk te zien is. Ik heb een afbeelding van een roos gemaakt, maar u kunt natuurlijk elk gewenste afbeelding op deze manier maken. Ik heb hier een ovaalvormig glas voor gebruikt, maar u kunt natuurlijk ook gewone glazen gebruiken. Mijn ervaring leert wel dat whiskey glazen zich het beste lenen voor dit doel, omdat deze recht zijn i.p.v. limonade glazen die taps toe lopen. Een extra mooi effect krijg je als je het geheel op een spiegel zet zodat het licht weerkaatst. Deze spiegels zijn meestal te verkrijgen in winkels als Blokker en Kwantum e.d. Doordat je deze houder om een glas heen maakt kan dit ontwerp goed gebruikt worden met echte waxinelichtjes.
Het waxine houdertje hiernaast is erg simpel om te maken. Gebruik voor de zijkanten het liefste transparante kralen. De zijkanten zijn gemaakt met de kleine hartvormige mal en ik gebruik alleen de boogdelen ervan. Ik heb hier een bloempje gemaakt, met knopen en groen er omheen. Voor de onderkant gebruik ik de vierkante kleine mal voor. Let wel op dat de dezelfde hoeveelheid kralen gebruikt als voor de bogen. Ik heb hier alles met ijzerdraad aan elkaar gezet maar dit kan natuurlijk ook met garen.


Deze roos heb ik eerst uitgetekend op een stuk hout. Hierna heb ik met een hoek guts deze randen uitgegutst. De bladeren zijn iets uitgeslepen met een multi-tool. Hierna heb ik met een soldeerbout de raden gebrand. Ik heb alles afgewerkt met schuurpapier en als laatste met 2 lagen jachtlak afgelakt. Jachtlak is erg sterk, maar je moet er wel op letten dat je kleurloze lak hebt. Een hobby zaak of doe het zelf winkel kun je hierbij helpen ( Gamma en Karwei).

Geen opmerkingen: